Voorbereidingen Ghana - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Ilse Plug - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Ghana - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Ilse Plug - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Ghana

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Juli 2014 | Nederland, Zeewolde

Hallo iedereen,

Zoals jullie wellicht al weten ga ik komende zomer 4 weken naar Ghana! Ik ga daar vrijwilligerswerk doen in een weeshuis, terwijl ik verblijf in een gastgezin.
Ik heb vandaag van mijn reisorganisatie Travel Active meer informatie gekregen over mijn plaatsing en dit wil ik graag met jullie delen.

Er moet nog veel gebeuren voordat ik daadwerkelijk kan vertrekken, maar ik ben goed op weg. In december heb ik alle vaccinaties al gehaald, dus daar ben ik al vanaf.
Ik ga 19 juni naar Den Haag om daar mijn visum aan te vragen. En verder zoek ik nog sponsors, maar daarover straks meer!!

Ik vlieg 26 juli van Amsterdam naar Accra, met een tussenstop in Casablanca, en kom hier om 5.00 uur ’s ochtends aan. De eerste dagen zullen bestaan uit oriëntatie dagen, geregeld vanuit de organisatie. Eerst nog even acclimatiseren dus. Ik zal dan waarschijnlijk 4 dagen later een busreis van ongeveer 16 uur gaan maken richting mijn gastgezin en project!

Ik heb vandaag dus de mail gekregen met alle plaatsingsgegevens en ‘contact details’.
Ik verblijf samen met Paul en Lia in een gastgezin in Wulugu, in het noorden van Ghana. Het gastgezin bestaat uit Janet (35 jr), Francis (43 jr), Mawuena (16 jr), Eileen (13 jr), Henry (10 jr) en Fortune (2 jr).
Mijn gastgezin kookt op een zogenoemde ‘coal pot’, ze garanderen geen stromend water en er is geen douche… Back to basic dus!

Het project waar ik ben geplaatst is het Suluya child care home. Vanaf mijn gastgezin is dit iedere dag 6 miles, dus ongeveer 40 minuten fietsen. Het is opgericht door Janet, tevens mijn hostmom, nadat een moeder was gestorven na de geboorte van haar baby. Ze heeft de opvang voor dit kindje op zich genomen en is in die tijd meer kinderen op gaan vangen die geen ouders meer hebben of waar niet voor gezorgd kan worden.

Er wonen ongeveer 33 kinderen in het weeshuis in de leeftijd van 3 tot 8 jaar. Er zijn 13 jongetjes en 20 meisjes. Het weeshuis is erg arm en heeft behoefte aan veel basis faciliteiten.

De taken waar ik me vooral mee bezig zal houden zijn:
- Verzorgen van de kleinste kindjes
- Les geven in Engels en rekenen
- De was doen van alle kinderen en helpen schoonmaken
- Spelen met de kinderen!

Mijn werkdagen zullen ongeveer van 8.00 uur ’s morgens zijn tot 15.00 uur ’s middags.

Het is vanaf mijn gastgezin 22 miles, ongeveer 35 kilometer, naar een internetcafé dus ik hoop dat ik jullie ook in Ghana enigszins op de hoogte kan houden.




SPONSORS GEZOCHT!

Ik ga deze reis natuurlijk alleen maken, maar ik heb toch jullie hulp ook nodig! Dit weeshuis heeft een grote behoefte aan spullen, kleren en andere basis dingen. Dingen die wij misschien wel thuis hebben liggen en nooit gebruiken, maar voor deze kinderen wel heel waardevol kunnen zijn. Ik wil graag het een en ander meenemen in mijn koffer. Het Suluya child care home geeft aan tekorten te hebben aan de volgende dingen:
- Kleren (voor kinderen van 3 t/m 8 jaar)
- Schoenen en slippers voor de kinderen
- Boeken, wellicht Engelse kinderboekjes of plaatjesboeken
- Alle mogelijke lesmaterialen. Denk aan: schriften, pennen, potloden, ander schrijf materiaal etc.
- Speelgoed, kleine dingen die in mijn koffer passen zoals ballonnen bijvoorbeeld

Ik vond het schokkend om te lezen dat ze een tekort aan eten hebben. Daarom zou ik het super vinden als enkele van jullie misschien een (kleine) donatie willen doen. Met heel weinig geld kan ik daar veel kopen. Ik zal dit geld niet uitgeven aan mijn eigen reis, maar alle donaties puur aan de kinderen besteden of aan spullen die nodig zijn. Denk hierbij aan klamboes, nieuwe matrassen of een leuk uitje met de kinderen.

Donaties kunnen jullie overmaken op het (IBAN)rekeningnummer: NL57ABNA0497360632 o.v.v. donatie Ghana. Voor vragen, opmerkingen, tips of andere dingen mogen jullie mij altijd berichten via facebook of op mijn mail: ilseplug@hotmail.com.

Alvast super bedankt!!!

Ik heb er heel erg veel zin en het komt steeds dichterbij, ook wel erg spannend, maar vooral een grote uitdaging.

Liefs, Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zeewolde

Vrijwilligerswerk Ghana

Vrijwilligerswerk in het weeshuis Suluya Child Care in Ghana

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Goodbye Ghana

22 Augustus 2014

Laatste week

18 Augustus 2014

Verjaardag + Tamale

14 Augustus 2014

Week 3

10 Augustus 2014

Mole National Park
Ilse

Hallo iedereen! Ik ga deze zomer 4 weken naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen in het weeshuis Suluya Child Care. Liefs, Ilse

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 106563

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 23 Januari 2017

Minor ISD Zambia

26 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: