Welkom in Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ilse Plug - WaarBenJij.nu Welkom in Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ilse Plug - WaarBenJij.nu

Welkom in Ghana!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Juli 2014 | Ghana, Accra

Akwaaba,

Ik ben eindelijk in Ghana!
Gisteren ben ik om 16.40 van schiphol vertrokken naar casablanca. Daar moest ik 6 uur wachten, en dat is best saai in je eentje. 2.30 uur NL'se tijd weer vertrokken richting Accra, de hoofdstad. Toen ik daar om 7.00 uur aankwam was ik wel klaar met al het reizen en was ik blij dat mijn avontuur eindelijk kon beginnen. Ik werd opgehaald door een aardige mevrouw op het vliegveld en onderweg naar het hostel keek ik mijn ogen uit. Het was 5.00 uur 's ochtends Ghanese tijd, maar dat was niet te merken. Overal liepen mensen, zaten mensen op de vangrail in de tussenberm van de snelweg, liepen vrouwen met grote manden op hun hoofd. Typisch Ghana als ik de verhalen mag geloven.
Bij aankomst in het hostel nog even een halfuurtje geslapen, maar om 7.00 uur moesten we ontbijten. Gewoon wit brood met chocolade pasta, daar kan ik wel aan wennen. Na het ontbijt wilde ik verder slapen omdat ik dat 's nachts vrijwel niet had gedaan, maar een aantal Nederlandse meiden (waarvan ik er een paar kende van de infodag) gingen naar de ArtMarket en ik besloot mee te gaan. Met 7 meiden hebben we een taxi aangehouden en zijn we er met z'n allen ingekropen. Samen met nog 2 meiden zat ik in de achterbak, scheurend door de drukke straten in Accra. En ik was nog geen 3 uur in Ghana.
Erg gezellig om van deze meiden de verhalen te horen die net klaar waren met het vrijwilligerswerk, zij gingen namelijk diezelfde middag allemaal nog op het vliegtuig terug naar Nederland.

Het Felcare Hostel waar ik slaap is vrij mooi voor Ghanese begrippen. Ik lig nu nog alleen op een 8 persoonskamer, maar ik verwacht dat vannacht de nieuwe vrijwilligers erbij komen.
We kunnen douchen van 18.30 tot 20.00. Dat is namelijk de enige tijd dat er stromend water is. Anders ben je aangewezen op de bucket shower. Een emmer water die je met kleine teiltjes over je heen gooit. (Brrr.. koud) Vanochtend geprobeerd maar ik moet zeggen: viel niet eens tegen.
Verder kun je de toilet niet doorspoelen en moet je dit met emmers water doen.

Al met al een leuke en bijzondere eerste dag in Ghana. Morgen gaan de oriëntatie dagen beginnen en leer ik mijn mede-vrijwilligers kennen. Heel veel zin in, hopelijk tot snel.

Liefs, Ilse

P.s. Ik heb een Ghanees nummer hier, dus ben op mijn oude nummer niet meer te bereiken. Whatsapp gaat wel "gewoon". Ik heb namelijk een beetje internet op de simkaart staan.
Mijn nummer is: 0242904758

  • 27 Juli 2014 - 21:51

    Simone:

    Hey Ilse,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen! Heel veel plezier daar!

    Groetjes,
    Simone

  • 27 Juli 2014 - 22:05

    Ellen:

    Lieve Ilse, fijn te horen dat je het leuk hebt. Nu eerst lekker slapen en morgen weer verder met Ghana ontdekken.
    Lief groetje, mama

  • 27 Juli 2014 - 22:21

    Cees:

    Héééél veel plezier daar. Het begin is al veelbelovend!
    Spannend dat de nieuwe vrijwilligers er nu bijkomen...

    Groetjes,
    Papa

  • 27 Juli 2014 - 23:34

    Marjon:

    Hoi Ilse,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Klinkt al goed wat je nu vertelt. Volgens mij krijg je een geweldige tijd daar. Je schrijft leuk trouwens. Veel plezier.

    Groetjes Marjon

  • 28 Juli 2014 - 00:30

    Sanne:

    Wat fijn dat het goed gaat! Je hebt al lekker veel beleefd de eerste dag. Heel veel plezier en succes met de reis! Kusje van je zusje

  • 28 Juli 2014 - 08:34

    Jacobine:

    Lieve Ilse
    Wat een mooi verslag: ik heb genoten
    Klinkt spannend allemaal en voor mij ben je een topper : dat je dit avontuur aan durft te gaan.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Succes meid!
    Groejes van Jacobine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Vrijwilligerswerk Ghana

Vrijwilligerswerk in het weeshuis Suluya Child Care in Ghana

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Goodbye Ghana

22 Augustus 2014

Laatste week

18 Augustus 2014

Verjaardag + Tamale

14 Augustus 2014

Week 3

10 Augustus 2014

Mole National Park
Ilse

Hallo iedereen! Ik ga deze zomer 4 weken naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen in het weeshuis Suluya Child Care. Liefs, Ilse

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 106561

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 23 Januari 2017

Minor ISD Zambia

26 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: