Laatste week - Reisverslag uit Wulugu, Ghana van Ilse Plug - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Wulugu, Ghana van Ilse Plug - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Ilse Plug

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Augustus 2014 | Ghana, Wulugu

Hallo iedereen!

Afgelopen week was de laatste week in Ghana en in het weeshuis. Ik ga de kindjes onwijs missen, maar ik zal bij het begin van de week beginnen.

Maandag hebben we een rustig en leuk dagje gehad bij het weeshuis. We zijn begonnen met het schilderen. We hadden blauwe verf gekocht en hiermee zijn we de deuren gaan schilderen. 's Avonds voelde ik me al niet zo goed en 's nachts ben ik helaas een beetje ziek geworden. Met koorts op bed in Ghana is niet zo'n prettige combinatie. De volgende ochtend wel naar het weeshuis gegaan, want ik was bang dat het misschien alleen nog maar erger zou worden en ik wilde zeker geen 2 dagen op het weeshuis missen. Meer dood dan levend mijn dag daar doorgebracht, maar gelukkig ging het vanaf toen wel weer beter. Woensdag dan ook weer fris naar het weeshuis en 's middags ben ik met Sharon en Lia naar de stad Bolga gegaan. Ik weet niet of ik al gezegd had dat liften hier makkelijk gaat en dat het een ideale manier is om je te verplaatsen. We kwamen dan ook terecht in de laadbak van een pick-up truck, wat best gezellig was. In Bolga hebben we een tijd over de markt gelopen en heb ik veel voetbal shirtjes in kunnen slaan. Een gezellig middagje dus!

Donderdag was dan onze laatste dag bij het weeshuis. We hebben een super leuk feestje georganiseerd voor alle kinderen. We hadden 58 flesjes cola gekocht en de muziek instalatie van de bar van onze hostfamily meegenomen. De kinderen vonden het leuk om te dansen en wat waren ze goed! Allemaal verborgen talentjes. We hebben nog onze namen op het weeshuis geschilderd en alle kinderen mochten hun handafdruk op de hutjes zetten. Het ging niet echt meer georganiseerd en na een tijdje zat de blauwe verf echt overal. Het was oil paint, dus alleen eraf te krijgen met benzine. Dus ook de haren van de kinderen met benzine uitgewassen. Tussen de middag was het feest met alle cola. De meesten hadden het nog nooit gehad en ze lengden hun laatste beetjes dan ook allemaal weer met water aan om er zo lang mogelijk mee te kunnen doen. Na het eten hebben we de loombandjes uitgedeeld samen met alle albert-heijn hamstertjes en de sieraden die ik van Truus heb gekregen. Ze vonden het allemaal geweldig dat ze iets voor zichzelf kregen en ze lieten ze dan ook trots zien op alle foto's. Nogmaals super bedankt voor alle spulletjes. De kinderen zijn jullie echt heel erg dankbaar.
Na de laatste (groeps)foto's was het dan echt tijd om afscheid te nemen. Het was wel een beetje emotioneel, maar gelukkig geen drama. Sommige kindjes ga ik nog wel extra missen, omdat je je toch aan bepaalde kindjes wat meer hecht. Maar gelukkig heb ik ongeveer 10.000 foto's, dus daar zit het wel goed mee.
Onze laatste avond hebben we in de bar van onze hostfamily doorgebracht. We hebben nog typische Ghanese drankjes geproeftd (geen aanrader) en met de locals een klein feestje gebouwd. Een aantal huwelijksaanzoeken verder zijn we om 22.30 naar huis gegaan, omdat het dan ook echt bedtijd is in Ghana en iedereen de bar verlaat.

Nu zitten we in de bus terug naar Accra. Weer 16 uur lang verschrikkelijke Ghanese films kijken. Morgen gaan we nog 1 keer pizza eten en dan is het zondag ochtend alweer tijd om naar huis te gaan. Ik kan wel 1000 dingen bedenken waarom ik langer zou willen blijven (vooral m'n lieve weeskindjes), maar ook 1000 dingen die ik mis aan Nederland. Zondag avond thuis eten we verse witte broodjes met vegetarische kroketten en kaassouflé's + kaasbroodjes. Daar heb ik na een maand rijst en spaghetti echt heeel erg veel zin in.

Tot de volgende en allerlaatste blog!

Liefs, Ilse

  • 22 Augustus 2014 - 22:25

    Sjaak:

    wat weer een mooi verslag! hele goede reis zondag en we zien je zondagmiddag op schiphol.
    kus. mireille en sjaak.

  • 22 Augustus 2014 - 23:27

    Jacobine:

    Lieve Ilse
    Wat ben jij een topper!
    Het was opnieuw een mooi verslag van al jouw belevenissen daar in het verre Ghana
    wij hebben genoten al die weken ......
    alsof we er een klein beetje bij waren.
    Toch kijken we wel weer uit naar jouw thuiskomst hoor.....best wel lang, vier weken.
    Nog een paar mooie dagen toegewenst en een hele goede terugreis.
    Groetjes van ons allemaal!!!!!!!!!!

  • 22 Augustus 2014 - 23:35

    Truus:

    Hoi Ilse,wat fijn dat je maar zo kort ziek was.
    En gelukkig nog van alles kon genieten.
    De kinderen maar ook jij vergeten dit nooit!!!!!
    Wij vinden je een kanjer.
    Goede terugvlucht en rust maar lekker uit .
    André en Truus.

  • 23 Augustus 2014 - 07:47

    Ellen:

    Hoi il, fijn dat het tijd is dat je weer naar huis komt.
    Ik kan wel 1000 dingen bedenken waarom...
    Het eten staat klaar. Tot morgen. Xxx Ellen

  • 23 Augustus 2014 - 10:18

    Simone:

    Hey Ilse,

    Wat een mooi verslag weer. Fijn dat je niet heel lang ziek geweest bent. David en Martijn vinden het toch heel bijzonder om te horen wat je doet. Ik ook trouwens! Een hele goede terugreis en tot snel!
    Groetjes,
    Simone en de mannen

  • 24 Augustus 2014 - 00:04

    Marjon:

    Hoi Ilse,

    Wederom een mooi verslag van alles wat je hebt meegemaakt. De kinderen zullen je missen. Je hebt goed werkt verricht. Je bent inderdaad een kanjer. Ik kan goed begrijpen dat je moeder ook wel 1000 dingen kan bedenken waarom je weer naar huis moet komen.

    Gr. Marjon

  • 24 Augustus 2014 - 00:04

    Marjon:

    Hoi Ilse,

    Wederom een mooi verslag van alles wat je hebt meegemaakt. De kinderen zullen je missen. Je hebt goed werkt verricht. Je bent inderdaad een kanjer. Ik kan goed begrijpen dat je moeder ook wel 1000 dingen kan bedenken waarom je weer naar huis moet komen.

    Gr. Marjon

  • 24 Augustus 2014 - 00:05

    Marjon:

    Hoi Ilse,

    Wederom een mooi verslag van alles wat je hebt meegemaakt. De kinderen zullen je missen. Je hebt goed werkt verricht. Je bent inderdaad een kanjer. Ik kan goed begrijpen dat je moeder ook wel 1000 dingen kan bedenken waarom je weer naar huis moet komen.


    Gr. Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Wulugu

Vrijwilligerswerk Ghana

Vrijwilligerswerk in het weeshuis Suluya Child Care in Ghana

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Goodbye Ghana

22 Augustus 2014

Laatste week

18 Augustus 2014

Verjaardag + Tamale

14 Augustus 2014

Week 3

10 Augustus 2014

Mole National Park
Ilse

Hallo iedereen! Ik ga deze zomer 4 weken naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen in het weeshuis Suluya Child Care. Liefs, Ilse

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 106574

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 23 Januari 2017

Minor ISD Zambia

26 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: