Zambia, here we are! - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ilse Plug - WaarBenJij.nu Zambia, here we are! - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ilse Plug - WaarBenJij.nu

Zambia, here we are!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 September 2016 | Zambia, Chipata

Hallo allemaal!

Het eerste wat ik wil zeggen is: het is hier fantastisch!! Maar ik zal bij het begin beginnen.
Zondag op schiphol zouden we nog tijd krijgen om met familie en vrienden wat te drinken na het inchecken, maar door de lange rij voor de douana moesten we gelijk door. Lichte paniek omdat we ons hier niet op voorbereid hadden, maar uiteindelijk nog wat foto's gemaakt en zijn we na 20 minuutjes door de douane gegaan. Gelukkig was het hele uitzwaaicomité nog net optijd (inclusief leo +- 1 minuut voor ik weg ging). Het afscheid was natuurlijk wel een beetje moeilijk, hoewel ik denk dat sommige achterblijvers het moeilijker hadden dan ik.. (ik zal geen namen noemen haha).
De reis was best lang, van deur tot deur uiteindelijk bijna 30 uur. Maar alles ging soepel, geen vertragingen dus helemaal prima!
Daarna zijn we vanuit Malawi de grens overgegaan naar Zambia. Weer wat mooie stempels in mijn paspoort :-)
Het huis waar we met 6 meiden gaan wonen is echt goed voor afrikaanse begrippen. Hopelijk lukt het om wat foto's erop te zetten. De kamer van mij en mijn roomie heeft als enige een eigen badkamer, dus dat hebben we goed geregeld. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat de stroom er nu al flink wat uren vanaf ligt en vanochtend lag het water er ineens af. Uiteraard net toen ik onder de douche stond..

Vandaag hebben we een Zambiaanse simkaart gekocht, dus heb weer (beperkt) internet! Ook geld gepind, we zijn naar de spar geweest en de shoprite, een wat goedkopere versie van de supermarkt. Je kan hier echt veel halen! De shopping malls zijn best wel westers, dus dat moet wel goed komen. Vanmiddag hadden we "vrij", dus dat betekende een grote schoonmaak in ons huis. Het heeft 3 maanden leeg gestaan en niet alles was even fris. Ook hebben Lieke en ik onze kamer even gereorganiseerd, wat behoorlijk nodig was. M'n feyenoord vlag en foto's hangen nu ook aan de muur!

Tot nu toe heb ik nog geen last van een cultuurshock en met het wennen gaat het eigenlijk heel goed, hopelijk blijft dat zo. Komende week gaan we nog met onze docenten langs alle projecten om kennis te maken, maar hoe de week er precies uitziet weet ik nog niet. Ik laat het jullie horen. Ik heb het in ieder geval echt super naar m'n zin hier!

Liefs, Ilse,

  • 27 September 2016 - 19:11

    Marjon:

    Hoi Ilse,

    Fijn om te lezen dar de goed bent aangekomen. Het avontuur kan beginnen.

    Gr Marjon

  • 28 September 2016 - 19:54

    Truusderoode :

    Hoi Ilse,
    Wat een reis 30 uur Pff Je kamer ziet er gezellig uit !!!
    Kijk uit naar je verhalen
    Gr Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Hallo iedereen! Ik ga deze zomer 4 weken naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen in het weeshuis Suluya Child Care. Liefs, Ilse

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 106608

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 23 Januari 2017

Minor ISD Zambia

26 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: